Τρίτη, 8 Δεκεμβρίου 2009

Σωστή εκγύμναση (2)

ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (από 3 - 11 ετών)
Δύο ώρες άθληση ημερησίως

Η γυμναστική σ’ αυτήν την ηλικία είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί τώρα διαμορφώνονται τα μέλη του σώματος του παιδιού. Οταν ένα παιδί γυμνάζεται, είτε με τεντώματα στη βρεφική ηλικία είτε με πιο έντονη δραστηριότητα στην παιδική ηλικία, τα όργανά του αναπτύσσονται σωστά και ο οργανισμός θωρακίζεται και είναι υγιής. «Η καλύτερη γυμναστική για τα βρέφη είναι το κολύμπι, καθώς τα μωρά είναι από τη φύση τους εξοικειωμένα με το περιβάλλον του νερού και δεν διατρέχουν κίνδυνο τραυματισμού», εξηγεί ο κ. Στυλιανός Δερμιτζάκης.

«Οι παιδίατροι μάλιστα συστήνουν ασκήσεις τεντώματος οι οποίες γίνονται από τους γονείς πολύ προσεχτικά. Με τον τρόπο αυτό η καρδιά μαθαίνει να αντιμετωπίζει τις αυξημένες ανάγκες αιμάτωσης του σώματος και προσαρμόζεται. Το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθείται στα σχολεία θεωρείται από τους γιατρούς μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να έρθουν τα μικρά παιδιά σε επαφή με όλα σχεδόν τα αθλήματα, έτσι ώστε να δουν ποιο είδος τους ταιριάζει». Σε γενικές γραμμές τα παιδιά θα πρέπει να επιλέξουν το είδος γυμναστικής το οποίο ταιριάζει στην ψυχοσύνθεσή τους, ώστε όποτε ασχολούνται με αυτό να αισθάνονται ότι εκτονώνονται. Ενα παιδί 6 έως 11 ετών θα πρέπει να κινείται πάνω από 2 ώρες την ημέρα.

Η διαδρομή από το σχολείο στο σπίτι, το παιχνίδι τα διαλείμματα, η άθληση, θα πρέπει να καταλαμβάνουν τουλάχιστον δύο ώρες από το ημερήσιο πρόγραμμα ενός παιδιού.


ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ (από 12 - 18 ετών)
Ενασχόληση με κάποιο άθλημα

Η ηλικιακή αυτή κατηγορία είναι καθοριστική και θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς τώρα συντελούνται οι μεγάλες αλλαγές στο σώμα με κυρίαρχη την έκρηξη των ορμονών, τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Για τον λόγο αυτό η άσκηση κρίνεται αναγκαία. «Ενας έφηβος έχει ανάγκη να κινείται τουλάχιστον 4 ώρες ημερησίως. Βέβαια, η ζωή των εφήβων έχει γίνει ιδιαίτερα πιεστική τα τελευταία χρόνια.

Οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν και για τη σωματική υγεία των παιδιών τους, η οποία σ’ αυτή την ηλικία είναι τόσο σημαντική όσο και η μόρφωσή τους», λέει ο κ. Στυλιανός Δερμιτζάκης. Τέσσερις φορές την εβδομάδα ενασχόλησης με κάποιο άθλημα θεωρούνται ικανοποιητικές για την ομαλή σωματική λειτουργία ενός εφήβου.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι κατά την παιδική ηλικία οι διαφορές μεταξύ της μυϊκής και της λιπώδους μάζας είναι αμελητέες. Κατά την εφηβική ηλικία όμως, τα κορίτσια παίρνουν 12 με 16 εκ. σε ύψος και 1ο με 15 κιλά σε βάρος, ενώ τα αγόρια 15 με 20 εκ. και 16 με 22 κιλά αντίστοιχα. Συνεπώς, τα κορίτσια τείνουν να αποκτήσουν λίπος και μυς, ενώ τα αγόρια να αποκτήσουν μυς και να χάσουν λίπος. Η εκγύμναση λοιπόν θα πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του σώματος. Ενας ειδικός γιατρός, ένας γυμναστής ή ένας διατροφολόγος, μπορεί να καθοδηγήσουν σωστά τον έφηβο.

Η συνέχεια σε αυριανό ποστάρισμα...

(πηγή ΕΘΝΟΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: