Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2009

Σωστή εκγύμναση (1)

Η γυμναστική είναι απαραίτητη από την... κούνια μέχρι το βαθύ γήρας, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί. Για να γίνεται σωστά όμως, θα πρέπει οι αθλούμενοι να λαμβάνουν υπόψη τους τις διεργασίες του οργανισμού τους και τις ανάγκες που έχει η ηλικία τους.
Κάθε άσκηση στον καιρό της

Το είδος της γυμναστικής που επιλέγετε σε κάθε φάση της ζωής, αλλά και η συχνότητα της άσκησης, έχει άμεση σχέση με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα οστά, το μυοσκελετικό και καρδιαγγειακό σας σύστημα.

«Η γυμναστική σε όλες τις ηλικίες είναι απαραίτητη. Ενας άνθρωπος που δεν ασκείται είναι νωθρός και υστερεί σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής του», εξηγεί ο κ. Στυλιανός Δερμιτζάκης, ειδικός παθολόγος. «Βέβαια οι ασκήσεις γυμναστικής απευθύνονται σε υγιείς οργανισμούς.
Ανθρωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας θα πρέπει να τηρήσουν κατά γράμμα τις οδηγίες του γιατρού τους πριν κάνουν οποιαδήποτε μορφή γυμναστικής».

Στη συνέχεια θα γνωρίσετε το κατάλληλο είδος γυμναστικής για κάθε ηλικιακή ομάδα. Πριν όμως ξεκινήσετε θα πρέπει να προετοιμάσετε τον οργανισμό σας κατάλληλα, ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει κατά τη διάρκεια της άσκησης. Πιο συγκεκριμένα:

* Αν ξεκινάτε αεροβική άσκηση για πρώτη φορά, σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν βρίσκεστε, πρέπει να αρχίσετε με χαμηλή ένταση και σταδιακά να την αυξήσετε.
* Το ζέσταμα είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό πριν αρχίσετε την κυρίως γυμναστική.
* Κάνετε διαλείμματα κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, έτσι ώστε να ανακάμπτει ο οργανισμός σας.
* Αποφεύγετε να γυμνάζεστε αν είστε άρρωστοι ή κρυωμένοι, διότι μπορεί να επιδεινωθεί η κατάστασή σας.
* Πίνετε μικρές ποσότητες νερού κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, ώστε να αναπληρώνετε τα υγρά που χάνετε και να μην αφυδατωθείτε.

Η συνέχεια σε αυριανό ποστάρισμα...

(πηγή ΕΘΝΟΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: