Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009

Σωστή εκγύμναση (3)

ΕΝΗΛΙΚΕΣ (από 20 - 40 ετών) & ΜΕΣΗΛΙΚΕΣ (από 40 - 60 ετών)

ΕΝΗΛΙΚΕΣ (από 20 - 40 ετών)

Ποδηλασία, γιόγκα και πιλάτες

Στην ηλικία αυτή το σώμα βρίσκεται στην καλύτερή του φάση. Ο ρυθμός του μεταβολισμού είναι ιδιαίτερα αυξημένος, με αποτέλεσμα να «καίει» κανείς θερμίδες όχι μόνο κατά την άσκηση, αλλά και όσο ξεκουράζεται. Παράλληλα, η μυϊκή μάζα, αλλά και η πυκνότητα των οστών είναι στο υψηλότερό τους επίπεδο. Θεωρείται η καταλληλότερη ηλικία για να έρθει κανείς στο ιδανικό σωματικό βάρος. Η αερόβια άσκηση είναι η καλύτερη άσκηση για τη γράμμωση του σώματος και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Το έντονο περπάτημα, το χαλαρό τρέξιμο, το κολύμπι και η ποδηλασία είναι ιδανικοί τρόποι εκγύμνασης που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των προσωπικών στόχων. Επειδή ο οργανισμός είναι σε άρτια κατάσταση, καλό θα είναι να συνδυάσετε την αεροβική γυμναστική με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και ευλυγισίας, όπως γιόγκα, στρέτσινγκ και πιλάτες. Ενας ενήλικας, ιδανικά, θα πρέπει να κινείται 2 ώρες ημερησίως έτσι ώστε να «χτίσει» το σώμα του και να διατηρήσει την πυκνότητα των οστών του.

ΜΕΣΗΛΙΚΕΣ (από 40 - 60 ετών)
Ηπια αεροβική γυμναστική

Ο οργανισμός από την ηλικία των 40 και μετά αρχίζει να... «τεμπελιάζει» όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα να χάνεται μεγαλύτερη ποσότητα μυϊκής μάζας και τη θέση της να καταλαμβάνει το λίπος. Ο ρυθμός του μεταβολισμού μειώνεται κι έτσι θα πρέπει να δείχνετε μεγαλύτερη προσοχή τόσο στον τρόπο και τη διάρκεια της γυμναστικής σας όσο και στη διατροφή σας. Τα κόκαλα γίνονται λιγότερο συμπαγή καθώς αλλάζει ο ρυθμός που προσλαμβάνει ο οργανισμός το ασβέστιο. Χαρακτηριστικό αυτής της ηλικίας, και κυρίως από τα 50 και μετά, είναι ότι οι περισσότερες γυναίκες αυξάνουν το σωματικό τους βάρος. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το φυσιολογικό όριο της περιφέρειας της μέσης για τις γυναίκες είναι μέχρι 80 εκ. και για τους άνδρες 94 εκ. Ο συνδυασμός αεροβικής άσκησης και μυϊκής ενδυνάμωσης είναι απαραίτητος για να διατηρήσετε το σωματικό σας βάρος, αλλά και να αυξήσετε την πυκνότητα και τη δύναμη των οστών. Οι ασκήσεις με βάρη και λάστιχα βοηθούν στη μείωση του ρυθμού απώλειας ασβεστίου, λόγω της αντίστασης που προσφέρουν. «Σ’ αυτές τις ηλικίες οι οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις είναι αυξημένες, οπότε η γυμναστική έρχεται σε "δεύτερη μοίρα". Για να μπορέσει κανείς να συνδυάσει τον σύγχρονο τρόπο ζωής με τη γυμναστική καλό θα ήταν να έχει στο σπίτι του έναν διάδρομο ή ένα στατικό ποδήλατο ή ακόμα να περπατάει στο πάρκο της γειτονιάς του», προσθέτει ο κ. Στυλιανός Δερμιτζάκης.

Γενικά, η ήπια αεροβική άσκηση, όπως το περπάτημα και το κολύμπι, είναι ιδανική σ’ αυτές τις ηλικίες. Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, από μισή ώρα κάθε φορά είναι αρκετές για να διατηρήσετε τη σωματική σας υγεία.

Η συνέχεια σε αυριανό ποστάρισμα...

(πηγή ΕΘΝΟΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: