Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2009

ΙΝΚΑ:Ποιοι Ελληνες πήραν φέτος αύξηση τουλάχιστον 30 Ευρώ την ημέρα ;Οι ταξιτζήδες!!!


O αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Δημήτρης Καραμήτσας έκανε αναφορά ακόμη και σε τακτική που αποβλέπει στην είσοδο πολυεθνικών στον τομέα των μεταφορών και των συγκοινωνιών. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών έχει αντιδράσει στην συγκεκριμένη αύξηση. Από την πλευρά του ο κ. Καραμήτσας υπογραμμίζει ότι: « Η θέση του ΙΝΚΑ είναι ότι δεν έπρεπε να υπάρξει καμία αύξηση φέτος δεδομένου ότι τα κοστολόγια έπεσαν και η τιμή των καυσίμων έχει μειωθεί κατά συνέπεια το λογικότερο θα ήταν να υπάρξει μείωση ή συγκράτηση των τιμών σε μία δύσκολη χρονιά για όλους. Από κει και πέρα. Από τις έρευνες που έχουμε κάνει έχουν διαπιστωθεί τα ζητήματα αυτά. Και το πιο κραυγαλέο που καταλαβαίνει ο μέσος Έλληνα πολίτης είναι ότι μέσα σε ένα 8ωρο ή ένα 10ωρο εργασίας στο ταξί πήραν αύξηση 30 ευρώ τον Μάιο και 30 ευρώ τώρα την ημέρα. Είναι υπερβολικό. Με καταγεγραμμένο το κόστος κίνησης τους το οποίο αυξήθηκε το κόμιστρο ανά χιλιόμετρο».

Δεν είναι λίγοι τώρα οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους στην αύξηση. Σχολιάζοντας την κίνηση αυτή ο κ. Καραμήτσας υπογράμμισε πως: «Εμείς χαρήκαμε και αντιληφθήκαμε ότι μπορεί όλη αυτή η ιστορία να είναι ένα μέσο για να εισέλθουν στο παιχνίδι μεγάλες πολυεθνικές και να εκτοπιστεί ο Έλληνας ιδιοκτήτης ταξί. Είναι ελπιδοφόρο ότι τόσο στην επαρχία όπου τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα και οι αποστάσεις οι χιλιομετρικές είναι μεγαλύτερες και σύνδεση με συγκοινωνία δεν υπάρχει και σε πολλά μέρη δημιουργούνται προβλήματα ουσίας, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας σε μεγάλες αποστάσεις δημιουργούνται προβλήματα. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι αν κάποιοι θέλουν να έρθουν σε μία επαφή μαζί μας να ενισχύσουμε την προσπάθεια αυτή όσων δεν ανεβάζουν τα τιμολόγια τους και δεν αλλάζουν τα ταξίμετρα είμαστε πρόθυμοι να το κάνουμε με έναν τρόπο , έστω και με ένα αυτοκόλλητο που να δηλώνει ότι αυτό το ταξί δεν έχει ανεβάσει τα κόμιστρα του».

Η ΜΕΛΕΤΗ από το Ν. ΙΝΚΑ:

Ένα ταξί διανύει περίπου 250 χιλιόμετρα στο 8ωρο. Αυτό προκύπτει από αναφορές οδηγών ταξί, αλλά και τον μέσο όρο ταχύτητας κίνησης στις μεγάλες πόλεις (περί τα 35χλμ./ώρα). Δεν θα λάβουμε υπόψη αυτό τον αριθμό των 250 χλμ., ούτε τις αναφορές για 300 χλμ/8ωρο, θα λάβουμε υπόψη μας τα 200 χλμ/ 8ωρο.
Η δεύτερη δόση της αύξησης στα κόμιστρα ήταν 0,12 Ευρώ ανά χλμ. στη μονή ταρίφα και 0,21 Ευρώ ανά χλμ. στην διπλή ταρίφα. Εμείς δεν θα πάρουμε τον μέσο όρο των δύο αυτών αυξήσεων (ήτοι 0,165 ανά χλμ.), αλλά θα συνυπολογίσουμε την αύξηση της διπλής ταρίφας με συντελεστή 20% (ή 1/5). Ο υπολογισμός αυτός δίνει ως αποτέλεσμα ότι ο μέσος όρος αύξησης ήταν 0,138 Ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Πολλαπλασιάστε τώρα την χιλιομετρική αύξηση (€ 0,138) με τα ημερήσια χιλιόμετρα (200). Το αποτέλεσμα είναι 27,6 Ευρώ αύξηση ημερησίως !!!. Αυτό είναι το επιπλέον κέρδος με την αύξηση Νοεμβρίου 2009, για το κάθε οκτάωρο εργασίας ενός ταξί, για τον κάθε επαγγελματία ταξί. Όλα αυτά χωρίς να μεταβληθεί κανένα στοιχείο του λειτουργικού κόστους (το οποίο φέτος μειώθηκε μάλιστα σημαντικά). Εάν αναλογιστούμε ότι στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά) η μία στις δύο μισθώσεις («κούρσες») είναι διπλομίσθωση θα πρέπει να προ

άλλα 100 χλμ. κέρδους ανά ημέρα (Χ € 0,138). Κατά συνέπεια τα 30 Ευρώ του τίτλου είναι μία μέτρια έως ελάχιστη τιμή αύξησης.
Εάν σκεφτούμε ότι τα περισσότερα ταξί λειτουργούν επί 16 ή και 24 ώρες ημερησίως, το αποτέλεσμα για τον κάτοχο ταξί διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται, αντίστοιχα (φυσικά ο υπάλληλος – οδηγός δεν αυξάνει τις αποδοχές του).
Ποιος πληρώνει το επιπλέον κέρδος των αυτοκινητιστών ταξί; Τα εκατομμύρια των επιβατών τους !!!.
Ας αναγάγουμε την αύξηση όμως σε πανελλήνια κλίμακα.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν νόμιμα περί τα 28.000 ταξί. Είναι πάρα πολλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά καλύπτουν τις αντίστοιχες ελλείψεις στο τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η κερδοφορία είναι προδεδομένη και για τον λόγο αυτό οι άδειες ταξί πωλούνται σε τιμές πολλών δεκάδων χιλιάδων Ευρώ.
Ας επανέλθουμε στην μελέτη: 28.000 ταξί Χ 200 χλμ. το οκτάωρο Χ 0,138 Ευρώ η αύξηση = 772.800 Ευρώ ημερησίως αύξηση – περαιτέρω κέρδος των 28.000 κατόχων ταξί σε πανελλαδική κλίμακα, το οποίο εντέλλονται με την αύξηση να τους καταβάλλουν οι καταναλωτές, οι χρήστες των ταξί.
Σε επίπεδο μήνα (30 ημέρες) το κόστος αυτό είναι της τάξης των 23.184.000 Ευρώ, πανελλαδικά. Το ποσό αυτό φεύγει από το εισόδημα των χρηστών ταξί και μεταβαίνει μηνιαίως με τις αυξήσεις στους κατόχους ταξί.
Σε ετήσιο επίπεδο η χρηματική μετακίνηση από τους καταναλωτές προς τους κατόχους ταξί είναι κατ’ ελάχιστο 278.208.000 Ευρώ.
Αυτά με τους πιο πάνω υπολογισμούς που είναι οι ελάχιστοι, όπως θα διαπιστώσατε, καθώς αφορούν μόνο ένα 8ωρο, δεν υπολογίζουν τις διπλομισθώσεις και λαμβάνουν ως βάση ένα συντηρητικό αριθμό χιλιομέτρων.
Εάν στους υπολογισμούς μας προσθέσουμε τα ανωτέρω δεδομένα τότε τα ποσά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά και οι αυξήσεις ακόμα πιο προκλητικές.
Εάν, επίσης, αναλογιστούμε ότι τον Μάιο του τρέχοντος έτους οι κάτοχοι ταξί πήραν και άλλες αυξήσεις, ισόποσες με την τωρινή, δηλ. τα ανωτέρω στοιχεία ισχύουν στο διπλάσιο !!!, οι απορίες και η αγανάκτησή μας διπλασιάζονται.
Τα χρήματα αυτά τα στερούνται τα εκατομμύρια των καταναλωτών και οι λοιποί επαγγελματίες για να δοθούν με μία υπουργική απόφαση στους 35.000 περίπου κατόχους αδειών ταξί. Ποιος μπορεί να μιλήσει, κατόπιν τούτων, για αναδιανομή υπέρ των πολλών και αναθέρμανση της αγοράς ;
Την ίδια ώρα που η έλλειψη μελετών και ο μηδενικός σχεδιασμός των πόλεων οδηγεί σε τέτοια κοινωνικά οικονομικά κόστη, την ίδια ώρα που οι μηνιαίες αυξήσεις στους μισθωτούς και στους συνταξιούχους (εάν γίνουν τελικά) θα είναι συμβολικές, της τάξης των 10, 20 και στην καλύτερη περίπτωση των 30 Ευρώ ημερησίως, την ίδια ώρα που τα εισοδήματα των παραγωγικών τάξεων μειώνονται και συμπιέζονται, μια ολιγάριθμη σχετικά ομάδα επαγγελματιών, που προσφέρουν από ελάχιστα έως καθόλου, στο παραγωγικό γίγνεσθαι της χώρας, έρχεται να πριμοδοτηθεί ελάχιστα έως καθόλου, στο παραγωγικό γίγνεσθαι της χώρας, έρχεται να πριμοδοτηθεί καταχρηστικά και να λάβει τεράστιες και υπέρογκες αυξήσεις. Οσο για την φορολόγηση των εισοδημάτων τους … μάλλον συμβολική φαίνεται να είναι για πολλούς.
Τελικά μήπως είναι οι πρακτικές και αποφάσεις αυτές, που εξοργίζουν τον πολίτη έναντι του κράτους του; Μήπως είναι αυτές, απτά παραδείγματα της έλλειψης ισότητας, ισονομίας και ισοπολιτείας; Ή, μήπως, με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση μας προτείνει να γίνουμε όλοι κάτοχοι ταξί για να απολαμβάνουμε αυξήσεις και κέρδη την ώρα που οι υπόλοιποι ασφυκτιούν και αγωνιούν ;

Σύμφωνα με την πιο πάνω μελέτη, κάθε μία από τις πιο πάνω αυξήσεις προσδίδει στους κατόχους ταξί αύξηση ποσού περί τα 850 Ευρώ μηνιαίως και συνολικά 1700 Ευρώ μηνιαίως κατ’ ελάχιστο. 1.700 Ευρώ αύξηση το μήνα, κατ’ ελάχιστο !!!, διότι εάν αναλογιστούμε ότι δεν υπάρχει ταξί που να εργάζεται ημερησίως λιγότερες από 12 ώρες ή 16 ώρες, τα ποσά πολλαπλασιάζονται και γίνονται κατά πολύ μεγαλύτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: