Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009

Λιμενικό Σώμα: Καθηλωμένα τα αεροπλάνα και τα σκάφη

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Καθηλωμένα είναι τα περισσότερα από τα αεροπλάνα, τα 6 ελικόπτερα και τα 270 σκάφη του Λιμενικού Σώματος, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών! Αντί να βρίσκονται σε εναέριες και θαλάσσιες περιπολίες είναι ακινητοποιημένα στα αεροδρόμια και στα λιμάνια και σε όρμους επειδή η υπηρεσία δεν έχει καταφέρει να προμηθευθεί εγκαίρως τα απαραίτητα εξαρτήματα. Την ίδια ώρα, που τα ελικόπτερα και αεροπλάνα του Λιμενικού «δεν πετάνε», στο Αιγαίο πετούν, στα πλαίσια της Frontex, Λιθουανικά ελικόπτερα, ενώ τα ελληνικά βρίσκονται χαλασμένα στο αεροδρόμιο του Μαραθώνα. Ο βασικός λόγος που οι αποθήκες του Λιμενικού είναι άδειες είναι ότι το υπουργείο Οικονομικών καθυστερεί να εγκρίνει τις σχετικές δαπάνες, ενώ η γραφειοκρατία «φρενάρει» για δύο περίπου χρόνια, κατά μέσο όρο, την ολοκλήρωση των διαγωνισμών.

Κατά τα’ άλλα, η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις των Λιμενικών δαπανούν κάθε χρόνο 5 εκατ. ευρώ, ενώ με αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να προσλάβουν 400 Λιμενοφύλακες το χρόνο! Η «γύμνια» του Λιμενικού Σώματος από Λιμενοφύλακες και Λιμενοφυλακίνες είναι ολοφάνερ. Με τον νόμο 3072/02 προβλεπόταν ότι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2006 το Λ. Σ. θα αποτελείτο από 10.156 ότομα. Αμέσως μετά την λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων υπηρετούσαν 7.800 άτομα, ενώ σήμερα υπηρετούν μόνο 6.800! Οι συνδικαλιστές του Λ. Σ. καταγγέλουν ότι από αυτούς, το ένα τρίτο της συνολικής δύναμης του Λ.Σ., δηλαδή 2.200 άτομα απασχολούνται σε πάρεργες εργασίες, ως οδηγοί, ως κλητήρες, η γραμματειακή υποστήριξη του Οίκου Ναύτου και του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.
Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι περισσότερες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και των Λιμεναρχείων είναι ότι δεν έχουν χαρτί Α4 για να γράψουν με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται σε ιδιώτες ή να μαζεύουν ρεφενέ χρήματα για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους οι Λιμενικοί.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Λιμενικό Σώμα από το 2004, διαθέτει 6 ελικόπτερα AS 365 Ν3 Dauphin III. Τα ελικόπτερα αυτά έχουν μέσου μεγέθους δικινητήρια ελικόπτερα εξοπλισμένα για διεξαγωγή επιχειρήσεων άνωθεν της θαλάσσης. Επίσης να αναφερθεί ότι στην Μοίρα ελικοπτέρων αυτή τη στιγμή υπηρετούν 15 χειριστές και ικανός αριθμός τεχνικών. Όσον αφορά τα αεροπλάνα. Το Λ.Σ. παρέλαβε 2 υπερσύγχρονα δικινητήρια αεροσκάφη τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα για επιχειρήσεις αστυνόμευσης, επιτήρησης των ακτών, συντονισμού των πλωτών μέσω και έρευνας και διάσωσης. Από το 2004 και μετά και τα δύο αυτά αεροπλάνα παραμένουν καθηλωμένα στο Τατόι, ενώ από τα λοιπά πτητικά μέσα του Λ.Σ. λειτουργέι μόνο ένα παλαιού τύπου αεροσκάφος και αυτό εκ περιτροπής!
Εξάλλου, να επισημανθεί ότι από το 1999 μέχρι και το 2004 το Λ.Σ. εξοπλίστηκε με 12 ναυαγοσωστικά σκάφη, καθώς και παράκτια περιπολικά σκάφη ( κλάση 170 και 601 γύρω στα 30 σκάφη). Αυτή τη στιγμή μόνο τα μισά από αυτά τα σκάφη λειτουργούν. Τα υπόλοιπα μισά είναι σε ακινησία ή σε κατάσταση περιορισμένης επιχειρησιακής ικανότητας. Επίσης υπάρχει στη δύναμη του Λ.Σ. και ένα σκάφος του πρώην ΣΔΟΕ, 50 μέτρων, το οποίο από το 2004 είναι και αυτό σε ακινησία. Άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το Λ.Σ. από το 2003 δεν έχει πάρει ούτε ένα αυτοκίνητο, πλην εκείνων που αγοράσθηκαν για τις ανάγκες του υπουργού και του υφυπουργού.

(πηγή GREEK SHIPPING NEWS)

Δεν υπάρχουν σχόλια: